Свідоме медіаспоживання

Інформаційний потік навколо нас збільшується щоденно, і розібратися в ньому дуже непросто. В сьогоднішньому океані інформації людина потребує надійний компас, який допоможе правильно орієнтуватися. І таким компасом є знання та навички з медіаграмотності, яка сьогодні належить до базових компетентностей людини, як вміння читати, писати, рахувати.
Країна, яка знаходиться в епіцентрі потужної інформаційної війни, як наша, повинна займатися питанням медіаграмотності, починаючи зі школи. У людини має бути розуміння, як залишатися убезпеченим в інформаційному просторі.
Медіаграмотність потрібна молоді, не зважаючи на те, що вона з новітніми інформаційними технологіями на «ти». Бо прийнято вважати, що підлітки більш схильні до інформаційного впливу. Підтвердженням того є інтернет-залежність дітей. За статистикою, на пострадянському просторі нею охоплено 10% учнів. Вони проводять в інтернеті весь свій вільний час. Крім того, у мережі дитина може піддатися інформаційному нападу. Потужні пропагандистські потоки, фейкові хвилі роблять раціональний вибір стратегій поведінки все більш проблематичним.
Методист Рубіжанського міського Центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді Олена Хмельницька та вчитель іноземної мови спеціалізованої школи № 10 Світлана Пухтаєвич, пройшовши школу медіаграмотності, популяризують знання з фактчекінга і свідомого відбору інформації серед учнів шкіл Рубіжного.
Так, суботнього ранку на базі спеціалізованої школи № 10 рубіжанські школярі відвідали воркшоп «Будь в тренді – стань медіаграмотним». Учасники заходу дізналися, що таке факти та судження, вчилися аналізувати власне медіаполе, дізналися, як запобігти впливу фейків та різних маніпуляцій на свідомість.
Під час брейк-кави підлітки жваво обговорювали отриману інформацію. А після тренінгу залишили схвальні відгуки, в яких висловили ідею самим організувати подібні заходи для молодших школярів. Тож сподіваємося, що цей захід сприяв формуванню навичок усвідомленої взаємодії з інформаційним середовищем і гармонійного перебування в ньому, і надалі учасники воркшопу будуть свідомо користуватися власним медіаполем та критично підходити до будь-якої інформації.
Висловлюємо подяку Полтавській філії Суспільної служби України, особисто Ганні Кіященко та Олені Бурім. А також директору школи №10 Світлані Морозко за допомогу в організації воркшоп.
Наш кор.