Сергій ВЕЛЬМОЖНИЙ: «Разом ми зможемо все!»

За останній час сталося чимало важливих подій, які так або інакше вплинули на життя країни в цілому й нашого регіону зокрема. Адміністративні зміни, місцеві вибори, масштабні лісові пожежі, підвищення комунальних тарифів…
Про це та інше – наша розмова з Сергієм ВЕЛЬМОЖНИМ, народним депутатом України, обраним по одномандатному виборчому округу №112, який представляє інтереси рубіжан у Верховній Раді України.

У ТІСНІЙ СПІВПРАЦІ

– Рубіжанська міська територіальна громада – одна з тих, де мешканці на останніх місцевих виборах довірили команді Сергія Шахова: фракція партії «Наш край» у Рубіжанській міській раді представлена більшістю. У міській раді команда працює понад три місяці. Це не настільки довго, щоб робити категоричні висновки, але, тим не менш, Сергію Анатолійовичу, скажіть, будь ласка: як Ви особисто оцінюєте роботу Рубіжанської міської ради за цей період? У чому наразі полягає Ваша співпраця з депутатами міської ради, а також із профільними міністерствами? Як Ви бачите перспективи цієї співпраці?
– Щодо роботи Рубіжанської міської ради – її впевнено можна назвати злагодженою та скоординованою. Це дійсно командна робота в ім’я процвітання громади. Важливо, що за досить нетривалий час було вирішено дуже багато питань стосовно реорганізації п’яти колишніх сільських рад, які увійшли до складу Рубіжанської громади (Кудряшівська, Варварівська, Михайлівська, Голубівська, Булгаківська). Міська рада швидко й без жодної конфліктної ситуації прийняла об’єкти соціальної сфери, які працюють на сільських територіях. Причому зроблено це було таким чином, що всі, хто працював у тих чи інших закладах на території сіл, продовжили працювати й отримувати зарплату.
Що ж стосується співпраці Рубіжанської міської ради зі мною особисто як з народним депутатом України, можу зазначити, що вона не припиняється ані на день. Із представниками команди «Нашого краю» в Рубіжанській міськраді ми спілкуємося регулярно, причому не лише в телефонному режимі або в режимі онлайн. Вихідних та святкових днів у цій роботі немає й не може бути.
Багато уваги приділяємо перспективам розвитку Рубіжанської громади. Для вирішення проблем громади – а це й недобудовані інфраструктурні об’єкти, й збереження кадрового потенціалу, й медицина, і освіта – намагаюся активно співпрацювати з профільними міністерствами. Ось тільки кілька прикладів. 2 лютого після пленарного засідання парламенту в мене відбулася робоча зустріч з міністром молоді та спорту Вадимом Гутцайтом. Ми обговорили питання, які стосуються збереження сфери фізичної культури та спорту як у місті Рубіжне, так і в приєднаних до Рубіжанської територіальної громади селах п’яти сільських рад. Зокрема, говорили про необхідність більш прозорого, економічно ефективного фінансування та контролю фінансових операцій в комунальній галузі сфери фізичної культури та спорту в новоствореній територіальній громаді, про перспективи більш ефективної координації дій місцевого самоврядування у напрямках розвитку громади в галузі фізичного виховання та оздоровлення. Також приділили увагу можливості ведення більш ефективної кадрової політики в галузі фізичної культури та спорту, оздоровлення, культурно-духовного розвитку та збереження фахових кадрів в галузі у Луганській області. Загалом, діалог пройшов дуже конструктивно, що справді налаштовує на оптимізм.
Питання щодо будівництва нової лікарні в місті Рубіжне, а також забезпечення міської лікарні необхідним та сучасним обладнанням, удосконалення рівня медичних послуг обговорили під час робочої зустрічі 3 лютого з Максимом Степановим, міністром охорони здоров’я України. Окремо торкнулися теми Державного закладу «Луганський державний медичний університет», де викладачі, студенти, члени громадських організацій намагаються забезпечити нормальний режим функціонування закладу та його розвиток. Зустріч також була конструктивною, і ми очікуємо позитивного вирішення вищезазначених питань.


Періодично я відвідую Рубіжанську громаду особисто. Так, 13 лютого, в суботу, разом із міським головою Сергієм Хортівим та його першим заступником Дмитром Коновим ми безпосередньо в Рубіжному обговорили проблемні питання нашої громади, а також відвідали певні першочергові об’єкти, на яких треба розпочати роботу за сприятливих погодних умов. Я особисто контролюю роботу в цьому напрямку.
Переконаний, що уваги потребує благоустрій громади, щоб у місті та селах хотілося працювати й відпочивати, виховувати дітей і насолоджуватися життям. Чудовим кроком в цьому плані є те, що в січні поточного року розпорядженням Рубіжанського міського голови Сергія Хортіва було затверджено план заходів із благоустрою міста та сіл. Відповідно до цього плану, в громаді нарешті починають робити те, що не робили роками. Це й благоустрій автобусних зупинок, і нове освітлення як у під’їздах, так і в місцях загального користування, і благоустрій пішохідних доріжок, і обстеження санітарного стану парків та скверів, каналізаційних люків та колодязів, адже це – наша безпека, і безліч інших робіт. Важливо, що в Рубіжному планується купівля нового сучасного сміттєвозу. Це дозволить ефективніше вирішувати проблему вивозу сміття в нашій громаді. Зі свого боку я буду всебічно сприяти тому, щоб ці роботи були успішними.
До речі, щодо благоустрою: під час поїздки до Рубіжного 13 лютого я поставив перед місцевою владою завдання забезпечити кожне подвір’я Рубіжанської громади зручними сучасними пластиковими контейнерами для збору сміття. Це дозволить запобігти виникненню несанкціанованих сміттєзвалищ.
Важливим напрямком роботи в Рубіжанській громаді є будівництво й реконструкція великих соціально значущих об’єктів. Це стосується у тому числі й незавершених об’єктів – міського парку, будинків, у яких планується надавати житло внутрішньо переміщеним особам та не лише. Очевидно, що власним коштом громада подібні проєкти не подужає – необхідна допомога держави, міжнародних донорів тощо. Отже, за моєї ініціативи 9 лютого відбулася нарада за участю Івана Лукері, заступника міністра розвитку громад та територій України, та Дмитра Конова, першого заступника Рубіжанського міського голови (докладно про це – в №8 газети «Рубіжанські новини». – Ред.). Розмова була дуже конструктивною. І, якщо рубіжани підготують потрібні проєкти (це може бути повна комплексна реконструкція або будівництво медичних закладів, закладів освіти, інших соціально важливих об’єктів), то вірогідність їх фінансування буде дуже великою. Одним із подібних об’єктів, до речі, може бути сучасний центр цивільного захисту. Адже сумний досвід Луганщини – цьогорічні лісові пожежі – показує, що ми можемо бути неготовими до надзвичайних ситуацій.

– Так, восени цього року Луганщина дуже сильно постраждала від лісових пожеж, які забрали не одне людське життя та спричинили безпрецедентні матеріальні збитки. Після цього Верховна Рада України створила тимчасову слідчу комісію (ТСК) з розслідування причин виникнення пожеж у Луганській області. Вас було обрано заступником голови цієї комісії. Отже, які висновки на даному етапі зроблено?
– Робота комісії вже почала давати результати, оскільки Кабінет Міністрів України оперативно вніс зміни у відповідну нормативно-правову базу, щоб люди, які постраждали від пожеж влітку і восени та у яких є проблеми з документами, змогли отримати допомогу якнайшвидше.
Луганська обласна прокуратура здійснює процесуальне керівництво в кримінальному провадженні за фактами службової недбалості, що призвела до тяжких наслідків, а також за фактами присвоєння майнових цінностей шляхом зловживання службовим становищем (ч. 2 ст. 367, ч. 2 ст. 191 Кримінального Кодексу України). Досудове розслідування здійснюють слідчі територіального управління Державного бюро розслідувань у Краматорську.
На даний час Державне бюро розслідувань повідомило про підозру трьом посадовцям ДСНС, які підробляли акти гасіння пожеж на Луганщині.

ЗАКОНОПРОЄКТИ: ЗАДЛЯ ВИРІШЕННЯ НАГАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ

– Які законопроєкти були внесені Вами особисто за останній час?
– Загалом за весь період роботи в парламенті мною подано 78 законопроєктів. Вони стосуються дуже різних питань: і освіти, і пенсійного забезпечення, і техногенної безпеки, і державного бюджету, і протистояння поширенню COVID-19 і багатьох інших аспектів. Безумовно, робота над законопроєктами є командною – це спільна робота всіх народних депутатів України від партії «Наш край».
Якщо говорити саме про останній період – це законопроєкти, прийняття яких спрямоване на вирішення актуальних проблем, які ставить перед нашим суспільством життя. Наприклад, проєкт Закону про внесення змін до Кодексу цивільного захисту України (щодо удосконалення здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки). Прийняття цього Закону сприятиме підвищенню рівня пожежної та техногенної безпеки підприємств, установ та організацій всіх організаційно-правових форм власності, чіткого усвідомлення їх власників та керівників про невідворотність усунення порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки та у подальшому зменшенню витрат з державного бюджету на ліквідацію пожеж, надзвичайних ситуацій та їх наслідків. Адже, як показала практика, техногенна безпека в нашій країні знаходиться не на належному рівні.
Не менш важливим є проєкт Закону про внесення змін до додатка №3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо компенсації у зв’язку з підвищенням тарифів на електричну енергію. Цей Закон покликаний врегулювати питання фінансового забезпечення витрат на компенсацію у зв’язку з підвищенням тарифів на електричну енергію на оплату електричної енергії населенню, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних в установленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості), населенню, яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі у сільській місцевості), а також багатодітним, прийомним сім’ям та дитячим будинкам сімейного типу.
– Необхідність внесення законопроєкту, про який Ви сказали, очевидно, викликана різким підвищенням комунальних тарифів безпосередньо під час опалювального сезону. Це підвищення сколихнуло українське суспільство. Рубіжанська міська рада з цього приводу зверталася до можновладців, закликаючи переглянути тарифну політику. І зрештою Урядом була зафіксована максимальна межа тарифу на газ в лютому 2021 року. Якою є Ваша особиста позиція з цього приводу?
– Через масові протести та скликання позачергових сесій місцевих рад, які ініціювала партія «Наш край», влада оголосила, що йде на поступки й знизить ціни на газ для населення. Після цього Уряд запровадив державне регулювання ціни на газ на період карантину, але не пізніше 31 березня, на рівні 6,99 грн за куб. м. При цьому в Уряді стверджують, що знизили ціну на газ на 30%.
Насправді це не так.
По-перше, ціна на газ знизилася лише на 23 копійки – з 7,22 грн за куб. м за тарифами «Нафтогазу». Це становить лише 3,2%!
По-друге, люди платять за газ загалом, тобто, ведучи мову про цю проблему, треба врахувати ще вартість його доставки. ЗМІ повідомляють, що вона становитиме не більше 1,79 грн за куб. м. Таким чином, газ для українських родин коштуватиме 8,78 грн. Якщо врахувати, що з 1 січня кінцева ціна газу становила 10–11 грн за куб., то зниження становить 1–2 грн, а не обіцяних 30%.
По-третє, у січні 2020 року «Нафтогаз» продавав газ населенню за ціною 5,58 грн за куб м. Тобто за рік ціна підвищилася. Більше того, у грудні 2020 року газ у «Нафтогаза» коштував 6,33 грн за 1 куб. м, що менше за «знижену» ціну від уряду.
І це далеко не єдина «газова» афера. Адже газ, що видобувається в Україні, та обсяги якого можуть повністю забезпечити населення, нам продають за ціною імпортного.
Ще одна махінація – газ, що купується на відкритому ринку у пори року, коли він коштує найдешевше, закачується у сховища, а потім взимку, коли ціни й споживання газу зростають, цей газ продають українцям за підвищеними цінами.
Наша команда виступає категорично проти підвищення цін на газ для населення та вимагає реального зниження тарифів – на понад 50%. Реальна вартість газу для людей має стати вдвічі меншою, ніж ціна, запропонована Кабміном.

СИЛЬНІ СТОРОНИ ГРОМАДИ В НОВОМУ ФОРМАТІ

– Адміністративно-територіальна реформа поставила перед нами нові виклики. В контексті цього: як Ви оцінюєте інвестиційну привабливість Рубіжанської територіальної громади, зважаючи на те, що до її складу увійшли сільські території п’яти колишніх сільрад Кремінського району?
– З урахуванням того, що до складу Рубіжанської міської ради приєдналися п’ять колишніх сільських рад Кремінського району, інвестиційна привабливість Рубіжанської міської територіальної громади зросла.
Оскільки раніше Рубіжне не мало земель сільськогосподарського призначення та лісових масивів, то з приєднанням цих територій з’явилися можливості розвитку сільськогосподарського сектору економіки та рекреаційних зон відпочинку й туризму із залученням інвесторів та підприємців для розвитку цієї галузі та отримання прибутку. Це вирощування сільськогосподарських зернових культур, бджільництво, рибне господарство, тваринництво, птахівництво. Крім того, на цих територіях можливий успішний розвиток зеленого туризму. Для цього є всі передумови: це і село Пристине – мальовниче місце вздовж річки Борова, і майстерня з виготовлення глиняних іграшок у селі Кудряшівка, і старовинна церква в селі Варварівка…
Так, реформа справді поставила перед нами нові виклики. Але в той же час вона й дає нам нові можливості для розвитку.
Загалом – нам дійсно є над чим працювати. І, зізнаюся, я в цьому плані оптиміст. Я щиро вірю в те, що разом ми зможемо все!
– Від імені наших читачів дякуємо Вам, Сергію Анатолійовичу, за змістовну розмову! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю на благо нашої громади.

Питання ставила Софія ЛАВРЕНЮК