Рубіжанські вчителі — агенти змін Нової української школи

Проблема присутності в шкільних закладах фахівців, які досконало володіють елементами формальної освіти, тобто вміють мислити, аналізувати та знаходити шляхи розв’язання складних проблемних ситуацій, вважається основоположною для досягнення успішного результату в реформуванні шкіл, зокрема введенні інновацій у навчальний процес. Навчання, його придатність і пристосовуваність  до умов динамічного світу є необхідною умовою кожного громадянина. Готовність учителів   експериментувати, діяти   конкретизується у професійних знаннях і вміннях, здатності до рефлексії та активного творення нового знання, які доповнюються вмінням співпрацювати на єдину мету та мати спільну відповідальність за результати діяльності.На вчителів покладено відповідальність навчати та виховувати нове покоління і вони мають стати агентами  змін Нової української школи, оскільки ініціативністю, активністю, рішучістю,  незалежністю й інноваційністю характеризуються  як в особистому і суспільному  житті,  так  і  в  роботі, що значно підвищить його соціальний статус.Проблема присутності в шкільних закладах фахівців, які досконало володіють елементами формальної освіти, тобто вміють мислити, аналізувати та знаходити шляхи розв’язання складних проблемних ситуацій, вважається основоположною для досягнення успішного результату в реформуванні шкіл, зокрема введенні інновацій у навчальний процес. Навчання, його придатність і пристосовуваність  до умов динамічного світу є необхідною умовою кожного громадянина. Готовність учителів   експериментувати, діяти   конкретизується у професійних знаннях і вміннях, здатності до рефлексії та активного творення нового знання, які доповнюються вмінням співпрацювати на єдину мету та мати спільну відповідальність за результати діяльності.На вчителів покладено відповідальність навчати та виховувати нове покоління і вони мають стати агентами  змін Нової української школи, оскільки ініціативністю, активністю, рішучістю,  незалежністю й інноваційністю характеризуються  як в особистому і суспільному  житті,  так  і  в  роботі, що значно підвищить його соціальний статус.

Проектний менеджмент – одна із форм інноваційної педагогічної діяльності. Створити проект, зробити його цікавим для цифрового покоління, перетворити смартфони, інтернет союзниками у навчанні, активно залучати учнів, батьків, громаду до реалізації освітніх проектів.

GoFundEd – це краудфандингова платформа для освітніх проектів. « Ми прагнемо допомогти освітянам створювати якісний навчальний досвід для своїх учнів. Підтримуючи ініціативи вчителів, ми разом формуємо спільноту новаторів, що самостійно впроваджують зміни у своєму класі чи школі. Проект розвиває в учнів навички “ХХІ століття” – творчість, вміння працювати в команді, критичне мислення тощо)» — так вважають представники платформи GoF.  Рубіжанські педагоги  залучились до нових експериментів. СШ №7 частково вдалось профінансувати  проект «Скарбниця Рубіжного – шкільний музей історії».

Наступним кроком  12.06.2018 стала участь  рубіжанських світян у  презентації нового проекту, що відбулась в Укрінформ  (представник Т.І. Мартинко, учитель історії СШ №7 ) «Сходини: 14 кроків до нової освіти» —  повідомив керівник сектору інформаційної реінтеграції Криму та Донбасу Міністерства інформаційної політики України Віктор Литвінов. «Сьогодні ми презентуємо проект «Сходини». Це не просто проект, це можливість для дітей зі сходу України, для вчителів створити освітні проекти та отримати на них фінансування для втілення своїх проектів у життя», — сказав Литвінов.    Як зазначила голова ГО «Про.Світ» та краудфандингової платформи GoF Лілія Боровець, основна мета проекту — об’єднати команди, які представляють школи — учнів, батьків, учителів, громадських активістів у прагненні втілювати освітні зміни. Зокрема, унікальність цієї програми полягає в тому, що учасники у процесі навчання зможуть розробити освітні проекти та втілити їх на практиці. Окрім цього, за її словами, кращі проекти матимуть змогу запустити свої кампанії на освітньому спільнокошті GoF та отримати часткове фінансування на втілення ідеї у життя.

«Платформа GoF дозволяє кожному вчителю, учню, громадським організаціям з будь-якого куточка України публікувати свої цікаві ідеї, які розвивають їхні школи чи громади, і залучати фінансування від доброчинців на ці ідеї. Ми вже два роки присутні в Україні, за цей час у нас було реалізовано близько 70 різних шкільних ініціатив і зібрано більше 2 мільйонів гривень. Деякі ініціативи поширилися по всій країні», — розповіла Боровець.

Координаторка освітньої програми «Сходини» Олександра Пєтушкова повідомила, що освітня програма «Сходини» — це дводенна навчальна програма для команд, що відбуватиметься у 14 містах Донецької та Луганської областей. Стартує програма 15 червня у місті Слов’янськ і пройде у таких містах: Старобільськ, Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Рубіжне, Бахмут, Костянтинівка, Торецьк, Дружківка, Краматорськ, Добропілля, Покровськ, Новогродівка, Маріуполь. Триватиме програма до 1 серпня.

В Рубіжному  семінар- тренінг відбувся 29-30  червня. Учасників із ЗОШ №1, №3, №4, №9, СШ №2, СШ №7,КВР,КЗ Кремінська гімназія гостинно приймав   Громадський дім. Рубіжне стало п’ятим містом де відбувались заняття. Напередодні тут сталась стихія: дерева вирвало з корінням, злива, декілька годин без світла. Але це не завадило 8 командам бути готовими до участі у навчанні, спілкуванні, дизайну мислення. Без сумніву, кожний проект – це справжній показник творчого потенціалу вчителів, учнів, представників батьківської громади. Цікаво було спостерігати як народжувались  нові ідеї. Це не було змагання, а  приємні хвилювання, які ж рішення в результаті будуть. Які компетентності важливі учням тут. Які виклики на нас чекають. Зрозуміло, що участь у  «Сходинах»  — бажання педагогів стати справжніми  агентами змін Нової української шкли.  Людина прекрасна тим, що може змінюватись протягом життя, то ж, ніколи не пізно стати улюбленим учителем  учнів і при  цьому варто згадати  слова Уінсона Черчіля, що « шкільні вчителі володіють владою, про  яку прем’єр-міністри тільки можуть мріяти».

Тетяна Мартинко, 

учитель історії СШ №7.