ДОСЯГНЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ РУБІЖНОГО У ПРОЦЕСІ РЕФОРМУВАННЯ

Першим кроком до нового навчального року уже традиційно є педагогічні конференції освітян, на яких обговорюються пріоритети розвитку галузі в різних аспектах, важливі події для освіти, визначаються орієнтири і цілі, ставляться завдання, аналізуються проблеми, підсумовується робота за минулий рік та окреслюються плани на наступний.
Цьогорічна святкова зустріч відбулася 30 серпня в актовій залі СШ №10.
Тема міської науково-практичної конференції педагогічних працівників – «Освіта Рубіжного в умовах реформування: досягнення, виклики, перспективи».
В роботі конференції взяли участь керівники закладів освіти, вчителі, педагоги дошкільних, позашкільних закладів освіти, шкільні бібліотекарі, психологи, представники установ і підприємств міста, що опікуються питаннями освіти. На конференції були присутні почесні гості: міський голова Сергій Хортів і його заступник Любов Сидоренкова.
Сергій Іванович привітав всіх з початком нового навчального року, висловив щиру вдячність педагогам міста за творчу та сумлінну працю, побажав успіхів у їхній нелегкій, але такій шляхетній справі, а новий навчальний рік, щоб став для них черговим етапом у досягненні нових вершин. Звертаючись до освітян, міський голова назвав зустріч з такою освітянською аудиторією доброю нагодою для обговорення усіх важливих питань. Він наголосив на важливості шкільної реформи, підкреслив, що освіта є важливим чинником становлення й розвитку особистості, а якісна освіта, як відомо, — запорука успіху. Є чітке усвідомлення, що майбутнє Рубіжного сьогодні навчається в школах, тому галузь освіти є пріоритетною для міської влади.
Сергій Іванович говорив про участь міської влади у вирішенні освітянських проблем, розповів, що було зроблено у кожному навчальному закладі і окреслив плани на майбутнє, а також презентував досягнення громади міста в комунальній сфері, подякував керівництву Луганської обласної адміністрації за фінансову підтримку нашого міста, завдяки якій ремонтуються школи, дороги, відновлюється парк та каналізаційний колектор.
Свій виступ начальник управління освіти Рубіжанської міської ради Олена Обаполенко розпочала з привітання колег з новим навчальним роком, сконцентрувала його на основних тенденціях в розвитку освіти Рубіжного, досягненнях педагогів та учнів у 2018-2019 навчальному році, та визначила пріоритетні напрями реформування та розвитку галузі освіти міста у 2019-2020 році.
Зокрема Олена Володимирівна зазначила, що у 2018-2019 навчальному році управління освіти Рубіжанської міської ради, міський методичний кабінет, заклади дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти забезпечували якісну реалізацію основних завдань державної політики в галузі освіти згідно із чинним законодавством.
У місті функціонує 9 закладів дошкільної освіти, які відвідували 1676 дітей віком від двох до семи років. Охоплення п’ятирічних дітей дошкільною освітою в місті становить 100%, таких дітей – 437. Забезпечено доступність дошкільної освіти 75 дітям з тимчасово непідконтрольних Україні територій.
У десяти школах міста навчались 4390 учнів, з них внутрішньо переміщених осіб – 203.
Початкову освіту отримали 483 учні. Похвальними листами нагороджено 59 відмінників, що складає 12 відсотків від загальної кількості учнів 4-х класів.
Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти в 2019 році отримав 361 учень 9-х класів, з них 9 – з відзнакою.
Свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти отримали 228 випускників одинадцятих класів. П’ять учнів нагороджені Золотою медаллю, два — Срібною.
За екстернатною формою навчання на базі школи № 3 документи про освіту отримали 27 учнів.
Інклюзивною освітою у 3 закладах дошкільної освіти було охоплено 5 дітей. На базі загальноосвітньої школи № 3 та КНВК «школа-дитячий садок» в 7 інклюзивних класах навчалось 8 учнів.
Додаткову позашкільну освіту в 2 закладах отримували 1353 дитини.
На початку нового 2019-2020 навчального року сформовано проект шкільної мережі з кількістю 177 класів, в яких будуть навчатися близько 4 500 учнів.
Набір школярів до 1-х класів другий рік відбувається за новими правилами відповідно до території обслуговування. Цього року буде відкрито 18 перших класів, в яких навчатимуться 476 учнів.
У десятих класах продовжать навчання 226 учнів. Поступово планується перехід на державну мову навчання.
Кадровий склад педагогів міста налічував 532 працівники: з них 334 – педагоги закладів загальної середньої освіти, 170– дошкільної освіти, 28 – позашкільної освіти.
Якість освітніх послуг значною мірою залежить від кадрового складу, вагомими показниками якого є кваліфікаційна категорія, наявність педагогічного звання. 160 вчителів мають вищу категорію, першу — 53. Звання «старший учитель» мають 73 педагоги, «учитель-методист» – 11.
За підсумками атестації педагогічних працівників 2019 року, із 133 — 42 педагоги отримали підвищення категорії, 6 педагогам присвоєно педагогічне звання «старший учитель», 3 — педагогічне звання «вчитель — методист».
Виявляє та згуртовує творчих, креативних педагогів щорічний всеукраїнський конкурс професійної майстерності «Учитель року». За новими умовами проведено міський тур конкурсу за номінаціями: «Географія», «Захист Вітчизни», «Основи здоров’я», «Вчитель інклюзивного класу».
Учасниками конкурсу стали: Сарана Наталія Сергіївна, Семененко Юлія Ігорівна, Ємчук Дмитро Валерійович, Воронцов Володимир Михайлович, Мітіна Світлана Миколаївна, Кузнецова Тетяна Василівна, Фесенко Ірина Анатоліївна, Семенова Наталія Василівна.
У обласному турі Конкурсу взяли участь 4 педагоги: Сарана Наталія Сергіївна, Фесенко Ірина Анатоліївна, Воронцов Володимир Михайлович і Семенова Наталія Василівна. Учитель предмета «Захист Вітчизни» Воронцов Володимир Михайлович посів перше місце у обласному турі Конкурсу та представляв Луганську область на всеукраїнському рівні, виборов V місце. Фесенко Ірина Анатоліївна, вчитель предмета «Основи здоров’я», отримала Диплом ІІ ступеня на обласному рівні.
В закладах дошкільної освіти нашого міста триває постійний пошук інноваційних форм навчання і виховання дітей з урахуванням їх індивідуальних особливостей та можливостей зростання здоровими, вільними і щасливими.
Кожен заклад має свій пріоритетний напрям у роботі з дітьми. Впродовж навчального року плідною була робота дитячих садків №3 «Барвінок», №6 «Яблучко», № 9 «Дельфін», які звітували про підсумки експериментальної роботи з формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників у процесі театралізованої діяльності. Злагоджену роботу з батьками, дітьми та службами з надзвичайних ситуацій представив дитячий садок № 1 «Берізка».
Яскравою подією став фестиваль творчості «Сузір’я талановитих дошкільнят», у якому взяли участь усі колективи.
Вихователі — ентузіасти є активними учасниками всеукраїнських, обласних, регіональних конкурсів, виставок, конференцій, семінарів.
Нова українська школа (НУШ) відпрацювала рік, і всі учасники освітнього процесу відчули суттєві зміни. Діти протягом усього року були вмотивовані навчатись, бо їм було цікаво. Вчителі намагалися поєднувати елементи навчання та гри, на уроках домінувала групова робота – навчання через діяльність, а більшість освітніх галузей інтегрувались.
Впровадження НУШ є надзвичайно важливим етапом та, водночас, проривом у навчанні. Саме тому реалізація Концепції «НУШ» вимагає підготовки кваліфікованих вчителів з високим рівнем володіння теорією та практикою втілення інноваційного навчання.
Згідно з регіональними планами-графіками ЛОІППО управлінням освіти, міським методичним кабінетом продовжено проведення заходів щодо підвищення кваліфікації педагогів, які навчатимуть першокласників у наступних навчальних роках, на базі Рубіжанських шкіл № 2 і № 9.
Удосконалювати навички роботи в умовах Нової української школи разом із своїми колегами з ЛОІППО вчителям допомагали педагоги-тренери: Крута Наталія Олександрівна, заступник директора з навчально виховної роботи, вчитель початкових класів школи №9, і Олефіренко Ірина Євгенівна, вчитель початкових класів школи №8.
Значна увага приділялась підготовці керівників до роботи в нових умовах. З цією метою проводились інструктивні наради з питань формування нового освітнього простору, круглий стіл «Впровадження Нової української школи в закладах освіти Рубіжного».
Педагогічний колектив школи №9 презентував досвід роботи з формування еталонної моделі компетентнісного вчителя на міському науково-практичному семінарі для директорів та заступників директорів шкіл міста.
Упродовж минулого навчального року в закладах освіти накопичено досвід роботи з упровадження освітньої реформи: матеріали про унікальний та креативний дизайн освітнього середовища, авторський досвід впровадження НУШ вчителями та керівниками закладів освіти, банк методичних розробок, матеріали з використання LEGO в освітньому процесі з метою реалізації проекту «Гра по-новому, навчання по-іншому».
Продовжувалась діяльність 5 творчих груп вчителів початкової ланки, спрямована на підвищення професійної майстерності, застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій. Педагогами-членами творчих груп створено та представлено на сайті методичного кабінету матеріали, які апробовані в ході педагогічної практики.
З метою впровадження в національний освітній простір системи пошуку, навчання та виховання здібних дітей Кабінет Міністрів України затвердив запровадження нетипових розвивальних програм.
Однією з таких є «Освітня програма початкової школи науково-педагогічного проекту «Інтелект України». До проекту долучилися заклади освіти всіх областей України. З 2 вересня планується впровадження науково-педагогічного проекту і в нашому місті у загальноосвітніх школах № 8 і 9. Навчання у цих проектних класах принесе радість дітям, допоможе розкрити їх природні задатки та реалізувати потенційні можливості, надасть натхнення вчителям та задоволення батькам.
Реформа – це нове освітнє середовище. З метою забезпечення якісної освіти в умовах Нової української школи та підготовки до навчального року для облаштування 18 кабінетів початкової освіти виділено 1 273 583 гривні з місцевого бюджету та державної субвенції, які використані на придбання 18 ноутбуків вчителя, 4 інтерактивних проекторів, 1 дошки класної стаціонарної, 525 одномісних комплектів меблів для учнів та дидактичного матеріалу для проведення уроків.
У цьому році проводились регіональні моніторингові дослідження якості навчальних досягнень учнів 6-го класу з літературного читання, учнів 8-го класу з географії та результатів державної підсумкової атестації (ДПА) і зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) випускників 11 класів.
За результатами ДПА одинадцятикласників, яка проводилася у формі ЗНО, п’ята частина учасників тестування з української мови отримала високі бали — це 46 учнів (20%), 79 учнів (35%) виконали завдання на достатньому рівні. Показник якості знань склав 55%, успішності – 99%. На жаль, є учні які склали ДПА на початковому рівні.
Високі результати продемонстрували учні закладів загальної середньої освіти № 7, 10, КНВК «Рубіжанський ліцей».
Зі 139 учасників ДПА з історії України 101 склав ДПА на достатньому та високому рівнях, це — 71 відсоток, а оцінки початкового рівня у відомостях Українського центру оцінювання якості освіти відсутні. Найбільше оцінок високого рівня отримали учні школи № 10 та КНВК «Рубіжанський ліцей».
Відповідно до результатів ДПА з математики 20 випускників (15%) виконали завдання на високому рівні, 57 учнів (44%) — на достатньому. Початковий рівень знань продемонстрували 8% учасників тестування. Якість навчання склала 59%. Кращі результати продемонстрували учні спеціалізованих шкіл № 7, 10, КНВК «Рубіжанський ліцей» та школи №9.
Ще одним предметом ДПА, який обрала третина випускників 11-х класів, стало тестування у новому форматі з англійської мови. Результати наступні: 41 учень із 68 учасників склали ДПА на високому та достатньому рівнях — це 60%. Нажаль, вибір предмета 10 випускників (ліцей, школи № 2, 7) був необґрунтованим, тому вони отримали оцінки початкового рівня.
Результати ЗНО вплинули на нагородження медалями за досягнення у навчанні. З 11 претендентів на 8 Золотих та 3 Срібних медалі не змогли підтвердити високий рівень знань при складанні ЗНО 4 одинадцятикласники (школи №2, 7 – по 1 учню, КНВК «Рубіжанський ліцей» – 2 учні).
Начальник управління освіти висловила щиру подяку всім тим, хто якісно підготував учнів до складання тестів, відповідальним за проведення зовнішнього оцінювання з основних предметів тестування у місті на базі шкіл № 3,7,10, КНВК «Рубіжанський ліцей».
Розвиток та підтримка обдарованих дітей та учнівської молоді є пріоритетним напрямом діяльності управління і закладів освіти Рубіжного.
У школах міста створена та впроваджується певна система виявлення, розвитку та підтримки обдарованої молоді за допомогою проведення різноманітних за формою і змістом інтелектуальних і творчих змагань. Провідне місце серед них посідають Всеукраїнські олімпіади. У першому етапі олімпіад з 18 навчальних предметів взяли участь 50% учнів 6-11 класів.
Протягом листопада – грудня 2018 року відбувся міський етап олімпіад, в якому взяли участь 563 учні. Традиційно велика кількість учнів бере участь в олімпіадах з української та англійської мов, історії, хімії, біології, математики, фізики і географії. Найбільшу кількість призових місць цього року вибороли учні КНВК «Рубіжанський ліцей» — 55, шкіл №10 – 53 і №2 – 32.
Команда міста у обласному етапі олімпіад посіла 40 призових місць: 2 — перших, 14 — других, 24 третіх. Серед міст і районів Луганської області Рубіжне вибороло ІІІ рейтингове місце, у 2018 році — друге.
Результативними були виступи учнів КНВК «Рубіжанський ліцей» – 14 призових місць, він посідає друге рейтингове місце за кількістю призерів обласних олімпіад серед закладів освіти області. 12 призових місць у команди учнів школи №10; 6 — у команди учнів школи № 2; 3 призових місця у сьомої школи, два — у дев’ятої школи. Учні шкіл № 3, 4, 8 вибороли по одному призовому місцю.
Переможців обласного етапу Всеукраїнських олімпіад підготували: Гриньова Наталія Володимирівна, вчитель школи №10 – 5 призерів; Середа Тетяна Володимирівна, вчитель Рубіжанського ліцею — 4 призери; Зозуля Ірина Сергіївна, вчитель школи №10 – 3 призери. По 2 призери підготували вчителі КНВК «Рубіжанський ліцей» Струцький Олександр Васильович, Голубенко Інна Віталіївна, Бєлоус Анатолій Володимирович, Целухіна Ірина Олексіївна та вчитель школи №2 Медведєва Лариса Василівна.
Два учні Рубіжанського ліцею посіли у IV етапі олімпіад ІІ місце з правознавства і ІІІ місце з екології (вчителі — Целухіна Ірина Олексіївна і Середа Тетяна Володимирівна).
Реалізації творчих здібностей молоді сприяють щорічні численні конкурси учнівської творчості. Протягом року учні закладів освіти міста брали участь у Міжнародних конкурсах знавців української мови імені Тараса Шевченка і Петра Яцика, Всеукраїнських конкурсах «Об’єднаймося ж, брати мої!» і «Змагаймося за нове життя», обласних конкурсах учнівської творчості «Чому я поважаю професію військового» і «Солов’їні далі».
Обдарована молодь міста постійно бере участь у таких конкурсах як «Левеня», «Кенгуру», «Соняшник», «Санфлавер», «Грінвіч», «Бобер» та багато інших.
Протягом навчального року учні закладів освіти міста вели дослідницьку діяльність в науковій філії Луганської обласної малої академії наук учнівської молоді. Вони стали переможцями та призерами: обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, Всеукраїнської олімпіади креативності; Всеукраїнського інтерактивного конкурсу «МАН — Юніор дослідник»; ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Intel – ЕкоУкраїна».
Щорічно учні міста беруть участь у обласних етапах турнірів юних істориків, правознавців та журналістів. Команда КНВК «Рубіжанський ліцей» посіла І місце у оласному етапі і ІІI місце у фінальному етапі Всеукраїнського турніру юних правознавців, а команда юних істориків КНВК «Рубіжанський ліцей» посіла ІІ місце у обласному етапі.
У лютому 2019 року у школі № 9 спільно з Луганським національним університетом імені Шевченка відбувся перший міський Турнір юних математиків. Злагоджена робота педагогічного колективу школи дозволила провести Турнір на високому організаційно-методичному рівні. На свято математики прийшли команди учнів 9-11 класів із семи шкіл міста. За сумарним рейтингом призерами стали команди: КНВК «Рубіжанський ліцей» — І місце, СШ№10 – ІІ, ЗШ№9 – ІІІ.
У травні поточного року команда учнів спеціалізованої школи №10 посіла І місце у обласному заході «Євроквіз», присвяченому святкуванню Дня Європи в Україні, учнів підготувала вчитель історії Трішина Віра Олександрівна.
Навчання дітей з особливими освітніми потребами – актуальне питання сьогодення. Право на рівний доступ до якісної освіти в умовах загальноосвітнього закладу – це право всіх дітей. Саме тому управління освіти приділяє постійну увагу запровадженню та розвитку в місті інклюзивної освіти. У 2018 році у Рубіжному відкрили комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр». Працівники центру: логопед, реабілітолог, дефектолог, практичні психологи — проводять комплексну оцінку розвитку дітей, надають психолого-педагогічні та корекційні послуги дітям з особливими освітніми потребами, консультують батьків та педагогічних працівників закладів освіти.
Для ефективної роботи центр обладнали кабінетами фахівців, за рахунок державної субвенції придбано сучасну комп’ютерну техніку: планшети, принтери, ноутбуки. До працівників інклюзивно-ресурсного центру за допомогою звернулися батьки зі 134 родин. З них 19 заяв надійшло від батьків дітей з інших адміністративних територій: Сватівський, Кремінський, Троїцький райони.
Заклади дошкільної освіти № 5, 6, 9 взяли участь у проекті «Створюємо інклюзивне середовище у дитячих садках» за підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», у квітні представники цих закладів ділилися досвідом роботи на підсумковій конференції з реалізації проекту у місті Києві.
Виховання є невідʼємною складовою освітнього процесу і здійснюється переважно в національно-патріотичному та громадянському напрямах.
Педагоги міста брали участь у всеукраїнських і обласних заходах, у ході яких розглядались проблеми організації виховної роботи на сучасному етапі розвитку освіти. Інноваційні форми організації профорієнтаційної роботи зі школярами були представлені педагогами школи № 8 під час проведення міського семінару-практикуму.
Проводився цикл заходів національно-патріотичного спрямування у межах міської Програми «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді «Джура». Призові місця у загальному заліку посіли: рій «Соколи» — І місце, КНВК «Рубіжанський ліцей»; рій «Вільні люди» — ІІ місце, школа № 7; рій «Нащадки козаків» — ІІІ місце, школа № 10.
Вихованці автомодельного гуртка КПР під керівництвом Голубенка Ігоря Миколайовича вибороли сім призових місць у Відкритих змаганнях на кубок України з автомодельного спорту. Отримали спеціальну премію та стали переможцями VI Міжнародного конкурсу дитячого малюнка ім. Реріха і Міжнародного фестивалю мистецтв у Запоріжжі вихованці гуртка «Аркобалено», керівник Янченко Галина Вікторівна. Десять учнівських робіт визнані кращими у Всеукраїнській виставці-конкурсі «Український сувенір», шістнадцять – у Всеукраїнському конкурсі «Новорічна композиція». Два призових місця здобули вихованці КПР у II Всеукраїнському конкурсі творчих робіт школярів «Гуманне ставлення до тварин».
Повний комплект призових місць принесла місту команда юних рятувальників Центру туризму в обласному етапі Всеукраїнських змагань «Школа безпеки». Вихованці Центру стали переможцями у чемпіонаті Луганської області з пішохідного туризму у приміщеннях та спортивного орієнтування, обласного етапу Всеукраїнського конкурсу на кращу організацію туристських походів.
Значна увага приділяється також організації літнього оздоровлення і відпочинку школярів. На базі закладів освіти міста працювали 13 таборів з денним перебуванням, в яких відпочивали 536 дітей. За рахунок коштів місцевого бюджету було придбано 34 пільгових путівки до дитячого табору «Зоря» та організовано харчування для дітей пільгових категорій у таборах з денним перебуванням.
Свідченням високого професіоналізму педагогів і якості освітніх послуг, які надають заклади освіти Рубіжного, є результати їх участі в Десятій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» і Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті», на яких був репрезентований перспективний досвід з проблем розвитку державно-громадського управління закладом освіти на партнерських засадах, розвитку громадянських компетентностей особистості в умовах Нової української школи, забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти.
Отже, робота закладів освіти щодо впровадження концептуальних положень Нової української школи триває. У центрі уваги залишається вчитель як основний провідник освітніх змін у школі, а це означає, управління освіти провадить далі виконання державних завдань, спрямованих на безперервний розвиток педагогічних працівників, зокрема початкової школи, набуття нових компетентностей та досвіду, щодо індивідуалізації навчання, організації інклюзивного освітнього середовища, упровадження сучасних методик та технік викладання, налагодження партнерських стосунків із суб’єктами освітнього процесу.
В обговоренні доповіді взяли участь керівники та педагоги навчальних закладів: Галина Жигаліна, завідувачка дошкільного навчального закладу №6 «Яблучко», Наталія Тарануха – вихователь-методист дошкільного навчального закладу №4 «Русалонька», Людмила Анікєєнко, учитель початкових класів школи №7, Рима Новосьолова, директор школи №9, Елеонора Гончаренко, заступник директора з НВР школи №2, Людмила Євсєєва, директор КНВК «Рубіжанський ліцей», Ангеліна Семенченко, соціальний педагог школи №7.
Загалом, виступи учасників конференції були присвячені результатам проведеної роботи та визначенню завдань, що стоять перед педагогами Рубіжного та керівництвом, для успішної реалізації освітньої реформи.
Насиченою та дуже корисною була інформація щодо результатів роботи першого року Нової української школи (НУШ) та підготовки до 2019/2020 навчального року, організації сучасного освітнього простору в початковій школі. Невід’ємною частиною реформи, без якої неможливо уявити Нову українську школу, є розвиток інклюзивної освіти, що запроваджує прогресивні принципи сучасного суспільства. Тому питанням формування життєвої компетентності дітей з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі було присвячено багато уваги. Особливості надання ранньої допомоги дітям, а також створення розвивального освітнього простору у закладі дошкільної освіти стали головними темами, про які говорили учасники конференції з дошкілля.
Підсумком серпневої конференції освітян стало прийняття відповідних рекомендацій, а саме:
— актуалізація питання наступності між дошкільною освітою та початковою школою, поширення на дошкільне навчання основних принципів НУШ, зокрема компетентісного підходу;
— забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти дітьми відповідного віку;
— упровадження ранньої допомоги дітям з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти;
— забезпечення наступності дошкільної та шкільної освіти шляхом інтеграції усіх форм освітньої діяльності на принципах безперервної освіти;
— продовження підготовки педагогічних працівників до роботи за концепцією НУШ, новими освітніми стандартами Міністерства освіти і науки України;
— запровадження системи супервізії, метою якої є підтримка та супровід учителів, які працюють за новим Державним стандартом початкової освіти;
— продовження формування нового інклюзивного, комфортного, безпечного освітнього середовища, зокрема через оновлення матеріально-технічної бази ЗЗСО;
— продовження роботи над підвищенням рівня комп’ютерної грамотності вчителів через всесвітню мережу Інтернет, освітні портали, соціальні мережі, блоги тощо;
— активізація роботи з обдар ваними і талановитими учнями, створення умов для розвитку їх навичок самостійного наукового пізнання через системну підготовку учнів до Всеукраїнських предметних олімпіад, інших предметних конкурсів;
— удосконалення організації навчально-виховного процесу через впровадження новітніх технологій навчання й виховання, комп’ютеризації та інформатизації освітнього середовища;
— проведення моніторингових досліджень якості знань учнів у відповідності до Державних стандартів початкової, базової і повної освіти;
— розширення інтеграції з усіма зацікавленими і відповідальними структурами, закладами, організаціями з метою координації спільних зусиль по вихованню соціалізованої, здорової, всебічно розвиненої особистості з чіткою системою життєвих цінностей;
— посилення та урізноманітнення форм і методів національно-патріотичного виховання відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання, активне залучення до виховного процесу учнівського самоврядування та громадських організацій.
Заступник міського голови Любов Сидоренкова звертаючись до педагогів, привітала їх з початком навчального року, побажала всім здоров’я міцного, терпіння залізного, учнів сучасних, хорошого настрою, оптимізму і щоб обіцянки, якими кормлять всіх нас великі і малі політики, перетворились в конкретні інвестиції.
На завершення конференції відбулось нагородження Грамотами виконавчого комітету Рубіжанської міської ради та управління освіти Рубіжанської міської ради педагогів, керівників та колективів закладів освіти, яких за підсумками 2018-2019 навчального року визнано найбільш результативними.
День минув плідно та насичено. На цьогорічній серпневій конференції було підведено підсумки першого року впровадження Нової української школи, окреслено досягнення та проблеми, що турбують педагогічних працівників та керівників закладів освіти в умовах реформування освітньої галузі Рубіжного, дано старт новому навчальному року.